چنگیز چیچک: ۱۴هم مَی روز بازخواست حکومت فاشیستی است

چنگیز چیچک سخنگوی مشترک ه.د.ک و کاندید اول حزب چپ سبز در منطقه ۲ استانبول، به ویژگی فرافرهنگی و فرامذهبی این منطقه اشاره کرد و گفت این موضوع، زیربنای فکری وجود ه.د.ک است.

چنگیز چیچک سخنگوی مشترک کنگره دمکراتیک خلقها(ه.د.ک) کاندید منطقه ۲ استانبول از لیست حزب چپ سبز است. چیچک در سال ١٩٧٨ در درسیم بدنیا آمده است. او می گوید: من فرزند یک خانواده علوی، کورد و زحمتکشم. بدلیل مشکلات اقتصادی از سال ١٩٨۵ ناچار شده از درسیم به ازمیر کوچ کند.
 

تا پیش از دوره دانشگاه در ازمیر مانده و سپس برای تحصیل در رشته حقوق به دانشگاه مرمره استانبول رفته است.
منطقه ۲ یعنی همه رنگی؛ تاریخ و مبارزه
چنگیز چیچک به اهمیت کاندیداتوری در منطقه ۲ پرداخت و گفت: پیش از هر چیز این مهم به ه.د.ک مربوط است. او افزود: یکی از اهداف تاسیس ه.د.ک تلاش برای حل مسئله شناسنامه، حل مشکلات پناهجویان و مهاجران، مشکلات زنان و جوانان و نیز محرومان و ستمدیدگان است.
منطقه ۲ استانبول پر از مهاجر است. بویژه خلق کورد از شهرهای مختلف کوردستان، بدلایل سیاسی به این منطقه مهاجرت کردەاند. شمار شهروندان کورد و علوی در اینجا بالاست. اینجا یک منطقه تاریخی است، چون ارمنی، مسیحی، سریانی و پیروان چندین مذهب دیگر در این منطقه زندگی می کنند.
منطقه ۲ جای امید است؛ بویژه اینکه محله تقسیم در اینجاست. محله تقسیم جایی است که بدنبال دخالت حکومت آ.ک.پ- م.ه.پ در قوانین اقتصادی جامعه و بدتر کردن اوضاع زندگی خلق، همه در پارک گزی علیه آن قیام کردیم. جای مبارزه گزی است که مایه امید به آزادی و دمکراسی شده است. لذا منطقه ۲، گزی است، تقسیم است. این جای امید است.
لذا پیشنهاد ما این است که رفقای جوان مان با رهبری حزب چپ سبز در حیات اجتماعی و سیاسی مشارکت کنند و در این انتخابات حضور پررنگ داشته باشند.